H τζαζ και η ευρύτερη σύγχρονη δημιουργική μουσική έχει πολύ στενή συγγένεια με την ελληνική παραδοσιακή μουσική και με τον Ελληνισμό στην ευρύτερη έννοιά του σαν παγκόσμιο πολιτιστικό φωτοδότη που αυτός είναι. Άλλωστε δεν θα μπορούσε και η μουσική τζαζ να μείνει ανεπηρέαστη από το Ελληνικό στοιχείο.
Με αυτήν την έννοια επίσης η τζαζ όπως και κάθε μουσική που έχει σαν βάση της τον αυτοσχεδιασμό βρίσκεται πιο κοντά στην Ελληνική παραδοσιακή μουσική από ότι για παράδειγμα η κλασσική μουσική. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και η κλασσική μουσική δεν βασίστηκε σε Ελληνικές καλλιτεχνικές και μουσικές βάσεις (μουσικές κλίμακες, φόρμες κτλ).
Όμως η τζαζ βρίσκεται πιο κοντά στην ιδιοσυγκρασία των Ελλήνων και για αυτό συγγενεύει πιο άμεσα με την Ελληνική παραδοσιακή μουσική. Επίσης ακόμα και η free jazz μπορεί να πει κανείς ότι ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία των Ελλήνων οι οποίοι κατά κανόνα, επηρεασμένοι και από τη χαοτική και πολύπλοκη γεωμορφολογία της χώρας μας, είναι πολύ ελεύθερα και ανυπότακτα πνεύματα με δυσκολία προσαρμογής σε νόρμες και κανόνες και με τάσεις έντονης αναζήτησης και χαοτικής δημιουργικότητας.
Η γενικότερη αυτή διαπίστωση επαληθεύθηκε και τα τελευταία χρόνια όπου πάρα πολλά συγκροτήματα και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό «πάντρεψαν» την τζαζ και την σύγχρονη δημιουργική μουσική με την Ελληνική παραδοσιακή μουσική με μεγάλη επιτυχία και μάλιστα αυτό κατέστη ένα πολύ ισχυρό ρεύμα στην σύγχρονη δημιουργική μουσική γνωστό ευρύτερα ως έθνικ (ethnic), καλύτερα «εθνικό» να λέμε, εννοώντας ότι η μουσική σε αυτή την περίπτωση ενσωματώνει «εθνικά» στοιχεία. Όχι μόνο από την Ελληνική μουσική άλλα και από εθνικές μουσικές άλλων χωρών.
Επίσης η μουσική των χάλκινων της Μακεδονίας με τον τρόπο της συγγενεύει τόσο πολύ με τα χάλκινα της Νέας Ορλεάνης, κοιτίδας της τζαζ, που νομίζεις ότι είναι μία ζωντανή επιβεβαίωση των θεωριών που θέλουν τους Έλληνες να είχαν περάσει τον Ατλαντικό και να είχαν πάει στην Αμερική πολύ πριν τους Ισπανούς. Πράγματι είναι γνωστό ότι ο τρόπος που γεννήθηκε η τζαζ στην Νέα Ορλεάνη ήταν οι αυτοσχεδιασμοί των χάλκινων που παρέλαυναν στους δρόμους της πόλης και έπαιζαν είτε σε γάμους ή κηδείες ή άλλες εκδηλώσεις.
Αξίζει λοιπόν η ενασχόληση με την τζαζ και μέσα από αυτό το πρίσμα της συγγένειάς της με την ελληνική παραδοσιακή μουσική και δεν πρέπει να είμαστε προσκολλημένοι στο mainstream και στην παράδοση της αφροαμερικάνικης μουσικής μόνο.
Είδος:Jazz
Περιεχόμενα:
1. Okay Temiz Magnetic Band - Cokert Me
2. Μπάντα Της Φλώρινας - Χασάπικο σε ρε Μινόρε
3. Mode Plagal - Κάλαντα ΙΙ
4. Διοτίμα - Χορός για Τρεις
5. Ιδιόμελο - Μοιρολόι Βυζαντινό
6. Σάκηs Παπαδημητρίου - Γεώργια Συλλαίου - Το άλλο Μπλουζ
7. Trio Praxis - Byzance
8. Γουτού Γουπατού - Κάλαντα
9. Pyrichia - Strange Friends
10. Κώστας Βόμβολος - Ο Ρωμαίος δίπλα στη φωτιά
11. A Priori - Σε μια θάλλασα λαστιχένια
12. Γιάννης Μουρτζόπουλος - Το βυζαντινό shuffle
Αναστέλλεται η λειτουργία του περιοδικού JAZZ & ΤΖΑΖ...
-
Αναστέλλεται η λειτουργία του περιοδικού JAZZ & ΤΖΑΖ
Πρακτικά τις περισσότερες φορές αυτό σημαίνει ότι κλείνει. Και είναι μια
ακόμη μεγάλη απώλεια για το...
Πριν από 11 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου